Moikka, viimepostauksesta onkin jo aika kauan aikaa, joten ajattelin, että on aika elvyttää myös tämä blogi. 

Alkuvuosi meni aikamoisessa sähellyksessä, äidiltä murtui keskisormi, joten jouduin hoitamaan aika lailla kaikki kotityöt, mikä ei mua erityisemmin haitannut. Maaliskuussa alkoi yhteishaku, jolloin hain sairaanhoitajan monimuotokoulutukseen, syystä että mulla on vielä jonkin verran asioita tehtävänä musiikkiopistossa, ja haluan suorittaa ne, jos vaikka joskus haluaisinkin opiskella laajemmalti musiikkialaa. Sitä kun ei koskaan tiedä, kun kyseessä on yhtä tuuliviiri tapaus, kuin minä. Tosin, sairaanhoitajan ammatista olen erittäin varma, en hakenut sinne lyhyen koulutuksen takia, vaan siksi, että sairaanhoitajilla on hyvät etenemismahdollisuudet alalla. 

Oon oikeesti hämmentynyt siitä, että miten nopeesti aika on kulunut, vastahan oli tammikuu ja ensi viikolla vietetään mun synttäreitä, mikä tuntuu tosi oudolta. Vastahan mä täytin 16 ja olin menossa intoa puhkuen lukioon ja nyt täytän 20, minkä pitäisi olla "elämän parasta aikaa". En mä varmaan käsitä sitä asiaan vielä pariin viikkoon mun synttäreiden jälkeen, että oon oikeesti 20. Eiköhän siihenkin sitten äkkiä totu, ainakin toivon niin. 

Mulla oli tiistaina pääsykokeet ammattikorkeaan ja voin sanoa, että pitkään aikaan ei ole ollut niin epämukavaa oloa, mutta mukavien ihmisten ympärillä rentouduin melko vaivattomasti. Yll'ätyin tosi positiivisesti, kun pääsin psykologin haastatteluun, musta kun tuntui, että se kirjallinen osuus ei mennyt niin hyvin, mutta ilmeisesti se sitten menikin. Nyt sitten jännitetään 1.7. asti. Ei se sinäällään haittaa, jos en pääsekkään kouluun nyt, haen syksyllä uudestaan, mutta kuitenkin sydämessä on sellanen fiilis, että haluaisi jo asettua aloilleen ja ottaa vastuun asioista. 

Siinä pähkinänkuoressa, että mitä mun vuosi 2016 on tuonut tullessaan tähän asti, seuraava puoli vuotta on ratkaseva, monellakin tapaa. Siitä sitten tarkemmin myöhemmin :).